Co to jest CRM?

Chcąc dowiedzieć się co to jest i z czym się wiąże termin CRM, najlepiej po prostu rozwinąć skrót CRM, w języku angielskim jest to: customer relationship management. 

Jeśli przetłumaczymy to na język polski, to okaże się, że jest to najprościej rzecz ujmując zarządzanie relacjami z klientem

Jednak CRM to nie tylko narzędzie do nawiązywania relacji między kontrahentami, ale również cała filozofia, strategia biznesowa, kultura, proces i koncepcja, w której potrzeby konsumentów mają najważniejsze miejsce.

Można porównać system CRM do regalu z teczkami klientów, w którym opisane są ich potrzeby i oczekiwania oraz baza danych i notatek powiązanych z klientem.

Warto też wspomnieć jakie korzyści płyną z korzystania z CRM. 
To przede wszystkim baza informacji o klientach, zarówno tych obecnych jak i potencjalnych.

Baza cennych informacji o klientach, komunikacja z klientem – sposoby i techniki komunikacji, CRM to również analiza istotnych danych. Co ważne dzięki systemowi CRM Online można ułatwić pracę zespołu dzięki liście zadań oraz kalendarza.

Dodatkowym ułatwieniem jest możliwość gromadzenia materiałów sprzedażowych. Jaki widać korzyści jest niezwykle dużo. Jednak sam CRM to za mało by wykorzystać pełny potencjał swojej firmy. Dlatego Leadpoint CRM to system chmurowy z pełną funkcjonalnością systemu typu CRM + dodatkowe funkcje takie jak:
– lejek sprzedażowy,
– szanse sprzedaży,
– chat wewnątrzfirmowy,
– wbudowany klient pocztowy
oraz integracje m.in. z Facebook Messenger.

 

 

 

 

 

Author

Leadpoint CRM