Lejek sprzedażowy

W e-commerce i szeroko pojętej sprzedaży na stałe pojęcie lejka sprzedażowego koresponduje z procesem sprzedażowym, a ostatnio bardzo często uwzględniając w to system CRM
Lejek sprzedażowy to nieodłączna część procesu sprzedażowego podzielonego na etapy sprzedażowe.
Uogólniając lejek to pojęcie na tyle ogólnikowe, że pasuje do każdego modelu biznesowego zwłaszcza gdy system pozwala na jego edycję.

Lejek sprzedażowy w systemie Leadpoint CRM znajduje się w module Asystent sprzedaży.
Posiadanie lejka sprzedażowego, dostosowanego do Twojej firmy pozwoli Ci ustandaryzować procesy sprzedażowe w dziale sprzedażowym i nie tylko. Posiadanie systemu CRM z lejkiem sprzedaży zapewni, że pozyskany lead (potencjalny klient) przejdzie lub sprzedawca będzie dążył aby przeszedł przez każdy z etapów sprzedażowych. 

Asystent sprzedażowy systemu Leadpoint CRM pozwala na konstruowanie swojego lejka sprzedażowego według etapów określonych we firmie. System wymusza na użytkownikach by poruszali się w ramach określonych zasad i procesu według potrzeb firmy. Nasz CRM nie narzuca z góry procesów tylko je usprawnia dopasowując się do wymagań firmy.

Nieodłączną częścią lejka sprzedażowego są tzw. szanse sprzedażowe.

Szanse sprzedaży to moment w którym Ty lub Twój dział sprzedaży podejmuje aktywny kontakt z kupującym. Może to być w formie tradycyjnej poprzez rozmowę telefoniczną czy wiadomość email (prosto z systemu CRM dzięki zintegrowanemu klientowi pocztowemu). 

Z każdym określonym (przez administratora konta lub firmę) etapem lejka sprzedażowego nasza szansa na pozyskanie klienta i zakwalifikowanie go jako stały klient rośnie. Od tzw. zimnego lead’a staje się naszym stałym klientem. 

Gdy klient podejmuje decyzję, że będzie z nami współpracował i przedstawiliśmy mu ofertę, a następnie kupił nasze produkty/usługi – możemy uznać, że szansa sprzedaży jest wygrana. Wygrana czyli przyniosła korzyści firmie i/lub klientowi. Użytkownik systemu Leadpoint CRM prostym ruchem typu drag and drop przeciąga szansę sprzedaży w zielone pole “Wygrana”. 

Ustandaryzowanie procesu sprzedażowego dzięki narzędziu lejka pozwala na analizę i zbieranie danych. Dzięki lejkowi wiemy, kiedy najczęściej (na jakim etapie) nasi potencjalni klienci rezygnują z zakupu i jakie środki naprawcze możemy zaimplementować by tę sytuację naprawić.

Ciągła optymalizacja i usprawnianie procesu sprzedażowego to ważny proces dla każdej firmy dlatego ważne są narzędzia, które dostarczą dane oraz ustandaryzują proces by móc go ulepszać.

.

Author

Leadpoint CRM